Kapesní průvodce krajinou nevšedních krás a divokých orchidejí
Následující karta
Předchozí karta

Vinařická hora
Přírodní památka (1985) 69 ha

Charakteristika:
Vinařická hora (413 m) je pozůstatkem třetihorního stratovulkánu. Nachází se 1 km severně od Vinařic v okrese Kladno. Směrem k západu a severu svahy spadají zhruba o 140 m do údolí Knovízského potoka. Opuštěné lomy odkrývají jedinečné pohledy na střídavě uložené vrstvy čediče, vyvrženého popela a utuhlé lávy, které tvoří těleso sopky.
Zajímavosti:
Skvělý výhled na severní a západní Čechy. Z rostlin se tu vyskytuje např. bělozářka liliovitá, čičorka pochvatá, zlatovlásek obecný, hořeček nahořklý a bradáček vejčitý. Pan František Zedník, učitel z Pcher, tady v roce 1900 při vycházce nalezl přes 2200 mincí z 16 stol. i starších.
Doporučený výlet, doprava, vhodná doba:
Do Třebichovické olšinky a na Vinařickou horu. Autem z Velké Dobré 15 minut. Celoročně.
Na webu:
Wikipedie | Drábkův blog v lidovkách.cz

Komentář V.A.M.:
Lokalitu jsme navštívili 24. března 2013. Kvůli douhotrvajícím mrazům bledule teprve začínají kvést. Přímo od Olšinky jsme pokračovali dál strmým srázem nahoru na Vinařickou horu.

Mapka: Foto © V.A.M. (kliknutím na fotku přejdeš do fotogalerie; počet fotek = 2):